Název projektu | Přírodní zahrada ZŠ Klobouky |
Registrační číslo projektu | číslo žádosti 1190700348 |
Operační program | Národní program životního prostředí, výzva: 7/2019 – 6.1.C c) |
Poskytovatel dotace | Státní fond životního prostředí |
Délka trvání projektu | od 1. 10. 2020 do 31. 12. 2020 |
ZŠ jako žadatel/partner | žadatel |
Celková výše dotace | 488 099,75 Kč, 85 % SFŽP ČR 86 135,25 Kč, 15 % zřizovatel Město Klobouky u Brna 574 235,00 Kč celkové uznatelné náklady |
Popis projektu | Cílem projektu je vybudování přírodní zahrady v areálu ZŠ Klobouky. Součástí projektu je výsadba stanovištně vhodného stromu a nárůst časové dotace ve využívání zahrady. V rámci realizace projektu dojde k úpravě zahrady na ploše 1 253 m2. Aktivita vede k rozvoji venkovního zázemí za účelem školního i mimoškolního vzdělávání (zejména v předmětech environmentální výchovy, přírodovědného či neintenzivního pěstitelství), které probíhá ve venkovním prostředí, v přímém kontaktu s přírodou. |
Název projektu | Šablony II pro Základní školu Klobouky u Brna |
Registrační číslo projektu | CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_063/0015890 |
Operační program | OP VVV |
Poskytovatel dotace | MŠMT |
Délka trvání projektu | od 1. 9. 2019 do 31. 8. 2021 |
ZŠ jako žadatel/partner | žadatel |
Celková výše dotace | 1 189 215,- Kč, 100 % (85 % ESF + 15 % ČR) |
Popis projektu | Projekt je zaměřen na osobnostně profesní rozvoj pedagogů, na společné vzdělávání žáků, na usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy, na podporu extrakurikulárních aktivit a na spolupráci s rodiči dětí a žáků. Šablony realizované školou: 1. Školní speciální pedagog 2. Školní kariérový poradce 3. Vzdělávání pedagogických pracovníků 4. Vzdělávání pedagogického sboru 5. Využití ICT ve vzdělávání v ZŠ 6. Kluby pro žáky ZŠ: a) čtenářský klub; b) klub zábavné logiky a deskových her; d) badatelský klub; 7. Projektový den ve škole 8. Projektový den mimo školu |
Název projektu | Šablony III pro Základní školu Klobouky u Brna |
Registrační číslo projektu | CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0020751 |
Operační program | OP VVV |
Poskytovatel dotace | MŠMT |
Délka trvání projektu | od 1. 9. 2021 do 30. 6. 2023 |
ZŠ jako žadatel/partner | žadatel |
Celková výše dotace | 749 898,- Kč, 100 % (85 % ESF + 15 % ČR) |
Popis projektu | Projekt je zaměřen na osobnostně profesní rozvoj pedagogů, na společné vzdělávání žáků, na usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy, na podporu extrakurikulárních aktivit a na rozvoj projektové výuky Šablony realizované školou: 1. Školní speciální pedagog 2. Školní kariérový poradce 3. Kluby pro žáky ZŠ: d) badatelský klub; 4. Projektový den ve škole |
Název projektu | Projekt PolyGram – Podpora polytechnického vzdělávání, matematické a čtenářské gramotnosti v Jihomoravském kraji |
Anotace projektu:
| Anotace projektu: Projekt byl vytvořen v rámci implementace KAP a jako takový naplňuje potřeby 1. Krajského akčního plánu v oblastech matematické a čtenářské gramotnosti a polytechniky. Jednotlivé oblasti jsou rozděleny na aktivity, kterými jsou podpořeni zejména pracovníci v oblasti vzdělávání s návazností na děti a žáci, rodiče, veřejnost atd. Projekt je tvořen jako průřezový mezi různými stupni primárního a sekundárního vzdělávání (ZŠ, SŠ a VOŠ) a zároveň síťující s dalšími spolupracujícími subjekty. |
Registrační číslo projektu |
|
Operační program | OP VVV |
Poskytovatel dotace | JmK |
Délka trvání projektu | od 1. 12. 2017 do 30. 11.2020 |
ZŠ jako žadatel/partner | partner partnerská škola: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Hustopeče, příspěvková organizace, Masarykovo nám. 136/1, 693 01 Hustopeče Integrovaná střední škola Hodonín, příspěvková organizace, Lipová alej 3756/21, 695 03 Hodonín |
Celková výše dotace | bez finanční účasti |
Popis projektu | Cílem projektu je nastavení systému systematické metodické podpory pedagogům v oblasti matematické gramotnosti a v dílčích částech také čtenářské gramotnosti. V oblasti polytechniky pak rozšíření spolupráce SŠ se ZŠ formou sdílení odborných učeben a pedagogů a poskytováním metodické pomoci pedagogům ZŠ. Na SŠ budou probíhat odborně zaměřené kroužky pro žáky SŠ s návazností na odborné předměty dané školy. |
Projekt „Mléko do škol“ je součástí tzv. „Školního projektu“. Evropská unie a Česká republika se podílejí na podpoře spotřeby mléka a mléčných výrobků u žáků základních škol a dětem se dostávají mléčné výrobky buď zcela zdarma (neochucené) anebo s příplatkem (ochucené).
Do projektu jsou zařazeni žáci základních škol.
V České republice tento projekt zastřešuje Státní zemědělský a intervenční fond (SZIF), spadající pod Ministerstvo zemědělství, ve spolupráci s tzv. schválenými žadateli, resp. dodavateli mléka a mléčných výrobků do škol.
Projekt Ovoce a zelenina do škol podporuje spotřebu ovoce a zeleniny u žáků prvního i druhého stupně základních škol za pomoci evropských a státních dotací. Výrobky jsou dodávány minimálně dvakrát měsíčně.
Dle nařízení vlády lze v projektu nabízet ovoce a zelenina, která z 25% může být v podobě šťáv. Ovoce či zeleninu vybírají praví odborníci, aby byla v té nejlepší kvalitě, která zaručuje delší trvanlivost produktů.
Název projektu | Vzdělávací cíle programu Ekoškola |
| Hlavním cílem programu Ekoškoly je, aby žáci, učitelé, provozní zaměstnanci a další dospělí společně snižovali ekologický dopad činnosti školy a svého jednání na životní prostředí. Program vede ke zlepšování školy a jejího okolí a k posilování samostatnosti dětí. Sedm kroků umožňuje, aby děti měnily prostředí školy a své návyky. Zároveň děti získávají užitečné dovednosti pro svůj budoucí život a učí se, jak se mohou zapojit do demokratického rozhodování. Žáci mají získat zejména pozitivní vztah k prostředí školy a jejímu okolí a chtějí je měnit, aby bylo příjemné a ekologické. Měly by porozumět tomu, jak jejich činnost ve škole (např. zacházení s vodou, energií, odpady….) ovlivňuje přirozené procesy v životním prostředí, identifikují environmentální problémy v oblastech energie, vody, odpadů, prostředí školy, dopravy a spotřebitelství, které se projevují ve škole a jejím okolí. Analyzují příčiny, důsledky těchto problémů a konflikty vznikající při řešení. Žáci jsou přesvědčeni o tom, že má smysl tyto problémy řešit, že je mohou ovlivnit a, že se mohou do jejich řešení zapojit. Žáci zkoumají efektivitu navrhovaných a realizovaných opatření k ekologizaci provozu školy, analyzují stav školy ve stanovených oblastech, plánují zlepšení současného stavu, navrhují opatření, která realizují, monitorují a vyhodnocují jejich fungování a dopad. Svým každodenním chováním přispívají k naplňování těchto opatření. Žáci informují o výsledcích této práce celou školu a šíří informace navenek (do obce apod.). Prezentací svých úspěchů motivují a inspirují ostatní (rodiče, veřejnost). Žáci partnersky spolupracují v týmu s ostatními žáky a dospělými ve škole a v obci. 7 krokůMetodika 7 kroků Ekoškoly je jednoduchá, ale promyšlená a ověřená cesta, jak uskutečnit pozitivní změny ve škole a jejím okolí.Ekoškoly na celém světě postupují podle metodiky 7 kroků, která nabízí ucelený návod, jak docílit ve škole i jejím okolí pozitivních změn. Žádná škola není stejná, proto i plnění 7 kroků má v každé škole jedinečnou podobu, závislou na její situaci a možnostech.
Ekotým je hybatelem všech dalších kroků a aktivit v Ekoškole. Je sestaven především z žáků, ale také ho mohou tvořit učitelé a provozníc zaměstnanci, případně i zástupci vedení školy, rodičů a dalších místních občanů. Žáci mají v Ekotýmu, stejně jako v celé Ekoškole, hlavní slovo.
Procházení školy a analyzování, jaké jsou silné a slabé stránky školy a její dopad na životní prostředí ve vybraných tématech. Výsledky analýzy ukazují, na co by se mělo zaměřit v plánu činností.
Vychází z analýzy. Naplánování konkrétní činnosti a úkolů, co se ve škole a jejím okolí budeme snažit zlepšit, termíny pro jejich splnění a zodpovědné osoby.
Pravidelné zjišťování, jak se daří naplňovat jednotlivé úkoly a cíle, které jsme si dali v plánu činností.
Ve výuce se seznamují žáci s tématy, kterými se budeme zabývat. Tento krok pomáhá žákům pochopit souvislosti a to, proč je užitečné se vybraným tématům věnovat.
Snaha informovat o tom, čemu se věnujeme, co se povedlo a do čeho se mohou ostatní také zapojit. Komunikace nejen ve škole, ale také s rodiči, širší veřejností, úřady.
Vytvoření ekokodexu jako vyznání sdílených hodnot a zásad. Slouží jako návod pro celou školu i veřejnost, jak žít přátelsky k životnímu prostředí. Tvorba ekokodexu nabízí příležitost pro jeho kreativní ztvárnění v podobě básní či písní, obrazů či soch a podobně. Témata EkoškolyEkoškola v České republice pracuje s tématy, které dávají programu potřebnou šíři. Tato témata pomáhají žákům porozumět různým stránkám životního prostředí školy a jejího okolí a realizovat pozitivní změny. Tématům Ekoškoly se školy věnují ve výuce, v rámci projektových dnů a týdnů nebo tematických dnů. Školy připravují v rámci těchto témat výukové programy pro mladší žáky či pořádají osvětové akce pro veřejnost. K seznámení žáků s tématy může škola využít pracovní listy Ekoškoly. ODPADY VODA PROSTŘEDÍ ŠKOLY ENERGIE DOPRAVA ŠETRNÝ SPOTŘEBITEL KLIMATICKÉ ZMĚNY BIODIVERZITA JÍDLO A SVĚT |